onsdag den 17. juli 2013

In the hall of the mountain king


Jeg har i mange år gerne ville lære at spille violin, men mig og musikskoler er bare ikke en god kombination. De fleste andre instrumenter jeg spiller, er jeg autodidakt og har læst mig til det meste og så fået hjælp fra venner og bekendte når der var noge tjeg ikke selv kunne lure hvordan skulle gøres.

Har overtalt min moster til at låne den violin hun købte til min kusine engang, da hun nok efterhånden har indset at det mere var hende der gerne ville ha min kusine skulle spille violin, end min kusine. Hun sagde at hvis det lykkes mig at lære det, så ville hun gerne forære mig violinen som en jule/fødselsdags gave <3

Bestilte harpiks til buen mandag og det kom med posten i dag, så jeg brugte tid på youtube for at finde ud af hvordan og hvor meget der skulle på, og derefter brugte jeg tid på at lære hvordan man skukle holde violinen og buen. Det med buen er sgu ikke helt nemt, men jeg har fået et par rene toner ud af den, omend de fleste lyder lidt som at trække en kat i halen.
Har besluttet jeg vil ha grundprincipperne på plads inden jeg begynder at forsøge at spille noget, så det ikke ender som når jeg spiller bas(jeg kan gi de fleste undervisere dårlige nerver med min fingerstilling)

Ved det blir en kamp at holde ved, og holde koncentrationen, men jeg håber jeg kan. ADHD er en bitch når det kommer til at skulle lære noget der er så teknisk og ligger så meget vægt på de små detaljer, men jeg fik da brugt omkring 2 timer på det i dag, før ,im koncentration ikke holdt længere.

Men de rene toner jeg fik ud af den, var en succes oplevelse og jeg kunne mærke det gav mig blod på tanden :)

Målet må blive at kunne spille denne, selv om det nok er meget optimistisk:




1 kommentar: